Friday 16 December 2011

Ceramah Penggunaan Real Life Dilemma Dalam Pengajaran Pendidikan Moral



            Pada 07 Disember 2011, persatuan Pendidikan moral telah menganjurkan program bersifat akademik kepada mahasiswa/i yang mengambil program Pendidikan Moral sebagai panduan kepada mereka apabila menjadi guru kelak. Atas dasar kepentingan pegetahuan tersebut maka program yang bertemakan “Memperkasakan Teknik Pengajaran dan Pembelajaran bilik darjah” yang telah disampaikan oleh Dr. Vishalache Balakrishnan selaku pensyarah kanan Universiti Malaya berjaya diadakan pada hari tersebut.
Melalui program tersebut, seramai 20 orang ahli persatuan telah dilantik sebagai ahli jawatankuasa dan kebanyakanya adalah dalam kalangan mereka yang baru sahaja berjinak-jinak dengan program persatuan. Berdasarkan kehadiran yang telah diambil, kedatangan adalah dalam lingkungan 70-80 orang sahaja. Memang tidak dinafikan bahawa program bersifat ilmiah terutamanya berbentuk ceramah, forum dan konvensyen sememangnya kurang diminati oleh setiap mahasiswa/i namun apa yang perlu dititik beratkan adalah ilmu yang kita perolehi.
Setelah program dirasmikan oleh Prof. Dr. Chang Lee Hoon maka sesi ceramah telah diambil alih oleh Dr. Vishalache selama 2 jam. Bagi mengelakkan peserta mengantuk semasa sesi ceramah maka beliau telah bertanyakan beberapa soalan kepada peserta yang hadir. Beliau turut memberi kesempatan kepada Edward Batin dan Wan Muhammad Firdaus untuk mengetuai ahli yang hadir bagi membuat senaman ringkas (Chicken dance). Setelah selesai sesi ceramah, beberapa soalan telah dikemukakan oleh peserta termasuk Prof. Dr. Chang Lee Hoon. Kemuncak bagi Program “ceramah Penggunaan Real Life dilemma” adalah penyampaian cenderahati kepada penceramah. Keberangkatan pulang penceramah dan tetamu jemputan diiringi oleh muzik gamelan dan para peserta disediakan makanan ringan yang telah disediakan.
Terus setia bersama PERMOR...
Disediakan Oleh: Edward Batin Anak Wil, Presiden Persatuan Pendidikan Moral sesi 2011/2012

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More