Wednesday 21 December 2011

PERTANDINGAN MENYEDIAKAN SAJIAN RINGKAS


       Program Pertandingan Menyediakan Sajian Ringkas merupakan antara salah satu daripada tiga program yang digabungkan menjadi sebuah program yang diberi nama Program Amal dan Jalinan Muhibbah. Sepanjang program ini berlangsung iaitu pada hari Ahad, 18 Disember 2011 bertempat di Foyer Kolej Aminuddin Baki (KAB), segala yang dirancang berjalan dengan lancar. Setiap AJK menjalankan tugas dengan baik serta saling membantu antara satu sama lain. Ternyata, melalui program seperti ini, bakat dan kreativiti yang ada dalam diri peserta dapat dicungkil dan ditonjolkan dengan cara yang baik. Malah, program ini juga dapat mengeratkan silaturahim antara pelajar major dan minor Pendidikan Moral. Ini terbukti melalui penyertaan pelajar minor iaitu sebanyak dua kumpulan dalam pertandingan ini.
            Selain itu, pertandingan ini juga dapat meningkatkan daya saing antara peserta yang terlibat iaitu seramai 10 orang. Mereka masing-masing bersaing untuk menyiapkan hidangan mengikut cara dan kreativiti mereka yang tersendiri. Akhirnya, pertandingan ini telah dimenangi oleh peserta daripada Semester 5 yang menunjukkan bakat dan kreativiti yang baik dalam mempersembahkan sajian ringkas mereka pada hari tersebut.       
Secara keseluruhannya, tindakan menggabungkan ketiga-tiga program ini juga merupakan langkah yang bijak kerana mampu menarik lebih ramai pelajar untuk turut serta dalam aktiviti yang dianjurkan pada hari tersebut seperti explorace, sukaneka, pertandingan futsal, dan sebagainya. Diharap program seperti ini dapat dijalankan lagi pada masa hadapan berikutan sambutan yang menggalakkan daripada para pelajar Pendidikan Moral. Segala kerjasama dan bantuan yang telah diberikan sama ada secara langsung atau tidak langsung saya dahulukan dengan ucapan terima kasih.  
Disediakan oleh: Nurul Aziha Binti Asmuni, Pengarah Program Pertandingan Menyediakan Sajian Ringkas.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More