Wednesday 21 December 2011

PROGRAM MEMASAK BUBUR KACANG AMAL PERDANA



        Pada 18 November 2011 (Ahad) Persatuan Pendidikan Moral, UPSI (PERMOR) telah mengadakan satu program amal iaitu program memasak bubur kacang amal perdana yang bertempat di belakang surau Al-Falah. Program ini dianjurkan adalah disebabkan untuk mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara ahli-ahli Persatuan Pendidikan Moral disamping mewujudkan tuntutan bersedekah dalam kalangan mahasiswa/i dan disertai dengan amalan bersedekah yang berkaitan dengan penekanan terhadap aspek kerohanian.
Program ini juga menginginkan masyarakat, pelajar dan warga UPSI merasai dan menyelami akan nilai makanan dan menghargainya. Selain itu, melalui aktiviti memasak bubur kacang dan mengagihkan kepada masyarakat setempat ini mampu melahirkan nilai kerjasama antara mereka dan juga masyarakat luar serta dan perasaan syukur dalam dalam diri individu yang terlibat. Pendedahan terhadap program sebegini membantu dalam melahirkan modal insan yang selaras dengan falsafah pendidikan negara iaitu memenuhi aspek jasmani, emosi, rohani dan intelek.
Program Memasak Bubur Amal Perdana Persatuan Pendidikan Moral telah berjaya mencapai objektif yang telah ditetapkan. Semua AJK pelaksana dan ahli persatuan Pendidikan Moral bersama-sama bertungkus lumus menjayakan program ini telah menjalinkan pertalian yang baik sesama ahli persatuan dan warga UPSI. Objektif program bukan sahaja bertujuan untuk melakukan aktiviti kemasyarakatan dengan bersedekah tetapi untuk mengaplikasikan nilai kerjasama dalam kalangan masyarakat, pelajar UPSI dan pensyarah yang mana sesuai dengan mahasiswa/I yang bakal menjadi pendidik. Semoga dengan program ini, silalaturahim antara sesama ahli Persatuan Pendidikan Moral akan menjadi lebit erat.
Disediakan oleh Syukur Bin Saleh, Pengarah Program Memasak Bubur Kacang Amal Perdana PERMOR.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More