Sunday 27 November 2011

Program Pertandingan Pengisahan Kenegaraan Peringkat Kebangsaan 2011


Pada 25 November 2011(Jumaat), Persatuan Pendidikan Moral, UPSI (PERMOR) telah dijemput untuk menyertai Program pertandingan pengisahan kenegaraan Peringkat Kebangsaan bertempat di Jabatan Arkib Negara, Jalan Duta Kuala Lumpur. Pada asalnya, program tersebut hanya memerlukan penyertaan seramai 20 orang tetapi telah ditambah kapasiti kepada 40orang memandangkan komitmen yang tinggi telah diberikan oleh ahli persatuan. Dengan peluang yang ada ini, seramai 40 orang ahli persatuan telah mengikuti program ini yang diketuai oleh Presiden Persatuan dan 8 orang Exco PERMOR. Dengan berbekalkan semangat juang yang tinggi dan minat yang mendalam terhadap program Persatuan maka ahli persatuan telah bersama-sama mengorbankan masa dan tenaga seharian bagi menjayakan lagi program tersebut.
Walaupun, program ini dianjurkan dalam masa sehari namun pelbagai manfaat yang dapat diperolehi antaranya adalah berkenaan dengan pembangunan negara dan mengenang jasa tokoh-tokoh yang telah berjuang demi negara yang tercinta. Pertandingan tersebut telah membabitkan 13 buah negeri. Pada hari tersebut hanya 7 buah sahaja negeri yang bertanding dan 6 buah lagi negeri telah bertanding pada 24 November 2011 Sesungguhnya, pertandingan pengisahan kenegaraan ini dapat menyedarkan rakyat Malaysia secara amnya dan mahasiswa/i khususnya. Melalui program ini, terdapat beberapa objektif yang telah dicapai walaupun tidak dirancang seperti program-program yang lain. Dari program ini, mahasiswa/i dapat mengeratkan lagi hubungan silaturahim antara ahli persatuan dan saling berkenalan antara satu sama lain.
Program yang dianjurkan oleh Jabatan Penerangan Malaysia ini merupakan sebahagian daripada program persatuan disebabkan persatuan telah diberikan kepercayaan untuk bersama-sama memastikan program berjalan dengan lancar dan memeriahkan lagi pertandingan tersebut. Melalui program tersebut, kami dari barisan exco berasa berbangga kerana kehadiran ahli tersebut membuktikan bahawa ahli persatuan memberi sokongan yang tidak terhingga kepada kami dan sanggup bersama-sama kami memastikan persatuan mencapai matlamat yang termaktub dalam perlembagaan Persatuan. Oleh: Edward Batin Anak Wil, Presiden persatuan Pendidikan Moral (PERMOR)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More